دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۲۰:۰۸

صنعت کشتیرانی روزانه 120 میلیون نقطه اطلاعاتی تولید می‎کند

باشگاه خبری فراساحل: بر اساس برآوردها صنعت کشتیرانی روزانه 100 تا 120 میلیون نقطه اطلاعاتی تولید می‎کند که برابر با چندین ترابایت داده، است.
شرکت‎های کشتیرانی دارایی‎های مختلف و زیادی در اختیار دارند که از میان آنها می‎توان به کشتی‎ها، کارمندان، تخصص عملیاتی، تجاری، و فنی، و نیز داده‎های کشتیرانی اشاره کرد.بر اساس برآوردها صنعت کشتیرانی روزانه 100 تا 120 میلیون دیتاپوینت تولید می‎کند که برابر با چندین ترابایت داده، است و می‎تواند مراکز ابرداده‎ای بزرگ را به سرعت پر کند.  در پس این داده‎ها، هوش عملیاتی و تجاری نهفته است، اطلاعاتی که می‎تواند منجر به تصمیمات عملی شود و برای هر اپراتوری که به بهره‎وری عملیاتی مطلوب رسیده باشد و بخواهد ارزش سهامداران خود را افزایش دهد، فرصت‎های زیادی را ایجاد می‌کند.ابرداده‎ها یا Big Data تاثیرات چشمگیری را بر روی صنایع مختلف از جمله مالی، اینترنت، رسانه، مخابرات، و سلامت بر جای گذاشته اند. با وجود این روند اتخاذ عملیات‎هایی که بر پایه اطلاعات باشند، اجرای چنین رویه‎هایی و تاثیر آن بر صنعت دریانوردی و کشتیرانی با سرعتی بسیار کند به پیش می‌رود. انور صدیقوئی، مشاور مدیرعامل شرکت کشتیرانی بحری عربستان، معتقد است که استفاده از ابرداده‌ها در هر شرکتی می‌تواند منجر به بهبود عملکرد شرکت به میزان حداقل پنج تا 10 درصد شود. شرکت بحری یکی از شرکت‎های کشتیرانی و لجستیک حمل و نقل برتر جهان است.

وی بر این باور است که ابرداده‌ها هنوز در صنایع دریایی وارد نشده اند، بنابراین فرصت‎های بزرگی برای نوآوری، استفاده، بهبود عملکرد، و مدیریت بهتر دارایی‌ها فراهم می‌شود. هدف از ایجاد پلتفرم‎های ابرداده ای شرکت‌های کشتیرانی ارائه راه حل‌های داده-محور به گونه‎ای است که به راحتی در دسترس مدیران، تصمیم گیران، اجاره کنندگان کشتی، مدیران برنامه ریزی سفر، و مسئولان کشتی باشد. این راه حل‌ها حاوی داده‌هایی است که تصیم گیری را تسهیل می‌کنند و روند تصمیم‌گیری را آگاهانه می‌کند. مشاور شرکت بحری گفت: "با نگاهی به شرکت‎های هم اندازه ما و سایر شرکت‎های کشتیرانی بزرگ که داده‎های زیادی تولید می‎کنند، فکر نمی‎کنم هیچ صنعت یا شرکتی در این اندازه بتواند از استفاده از این داده‎ها برای رسیدن به عملکرد بهتر اجتناب کند." وی افزود:" اینگونه داده‎ها بازار دیگری نیز دارد که شامل بیمه‎گران، تامین‎کنندگان مالی، و مشتریان می‎شود، بنابراین "نیاز مبرمی به استفاده از ابرداده در صنعت کشتیرانی وجود دارد." هم اکنون تعداد شرکت‎های کشتیرانی که از ابرداده استفاده می‎کنند، بسیار کم است. مشاور شرکت بحری نیز اظهار کرد که صنعت کشتیرانی در مراحل ابتدایی بهره گیری از ابرداده است. این مقام شرکت کشتیرانی بحری اعلام کرد که برای وارد شدن به مراحل بعدی بهره‎گیری از ابرداده در صنعت کشتیرانی علاوه بر همکاری شرکت‎ها و بخش‎های مختلف در توسعه زیرساخت‎های موردنیاز، باید همکاری بیشتری در سطح صنعت کشتیرانی در زمینه به اشتراک‎گذاری فناوری و اطلاعات شکل بگیرد.



  کد خبر : 2472
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :